marți, 31 martie 2015

March #wrap-up

   S-a dus și luna Martie(unde naiba? nu știu). Prima lună de primăvară ne-a adus mai multă zăpadă decât toate lunile de iarnă la un loc(sau cel puțin așa am înțeles eu din postările voastre de pe Facebook). Revenind la cărțile noastre, am reușit să citesc 5 luna aceasta și am să le prezint pe rând.



1. Bizaroproze - Flavius Ardelean
   Cu stilul lui Flavius/A.R.Deleanu am crezut că m-am obișnuit, că i-am dat de cap și că nu mă mai poate surprinde. Am crezut prost! În acest volum de proză scurtă nu am găsit nimic ce să se asemene cu ce am citit până acum. Nu știu dacă aș putea să aleg o singură poveste din cele prezente în volum și să zic că asta e cea mai bună, toate au ceva special. Acel ceva ce să te înspăimânte și să te fascineze în același timp. Multe din texte te scot din zona ta de confort, cel puțin mie așa mi s-a întâmplat, dar asta nu înseamnă că nu mi-a plăcut.



2. Octopussy - Cristina Boncea
   Despre romanul de debut al Cristine am tot vorbit. Atât pe Facebook cât și pe blog, deci nu mai are rost să vă spun că mi-a plăcut. Cu limbaj licențios sau fără el, cu câine sau fără câine, e clar că nu e o carte pentru toată lumea. Am auzit totuși că s-ar putea să fie și o continuare, lucru care pe mine mă bucură.


3. Insurgent - Veronica Roth
   Am cartea asta de mult în bibliotecă. Am cumpărat-o la foarte puțin timp după ce am terminat primul volum, Divergent. Vroiam să o citesc atunci imediat căci îmi plăcuse foarte mult primul volum, dar... Facebook-ul mă-sii!... chiar în ziua în care am primit cartea am citit fără să vreau un comentariu în care o tipă se plângea de finalul din a treia carte.... Mda!(serios acum, e greu să scrii spoiler alert?)
Evident mi-a distrus orice dorință de a mai continua seria. Dacă nu ieșea filmul luna asta nu cred că mă apucam de ea. Mă bucur însă că am citi-o, deși cu o oarece tragere de inimă. Îmi place mult seria și în iarnă mi-am cumpărat și volumul 3.

4. Once upon a masquerade - Tamara Hughes
Cartea asta am primit-o gratuit în format electronic când m-am înregistrat la newsletter pe un site. E în engleză, dar îmi era dor să citesc ceva în engleză. Știam de la început ce mă așteaptă, adică e un romance. A fost siropoasă și destul de previzibilă, dar a fost o lectură ușoară de duminică, ca să-i spun așa. E genul acela de carte pe care o citești când vrei să-ți pui creierul pe pauză și să te relaxezi. I-am dat 3 stele pe Goodreads, nu a fost chiar rea plus că avea ceva mister și suspans, cam puțin, dar na. O recomand celor care adoră genul acesta de cărți, romance cu aer istoric, cu fete îmbrăcate în rochii lungi, case mari, baluri, trăsuri, etc. De fapt cred că o să o recomand mamei, e fix genul ei.

5. Suge-o, Ramona! - Andrei Ciobanu
  O, da! It happened. Cu ce să încep și cu ce să termin? (da, proastă alegere de cuvinte). Nu îmi place să judec o carte pe baza a ce spun alții, așa că am să fac abstracție de mesajele pe care le-am primit în timp ce citeam cartea asta și am să vă zic părerea mea.
   Nu sunt genul care se sperie și își face cruce când vede un cuvânt urât într-o carte. Nici scenele de sex nu mă deranjează. Nu asta a fost problema la cartea asta ci faptul că la sfârșit am stat și m-am întrebat: despre ce naiba a fost textul ăsta? Pentru că sincer tot ce s-a întâmplat aici a fost(și acum vă rog să-mi scuzați franceza): tip iubește tipă, dar tipa e o zdreanță, deci tip și-o trage cu sora tipei, tipa se cuplează cu prietenul cel mai bun al tipului, tipul și-o trage cu tot ce mișcă, iar tipa își dă seama că și ea îl iubește pe tip, dar e prea târziu, tipul îi spune tipei să o sugă și nu în modul acela drăguț.
 Am înțeles că cel care a scris cartea face stand-up, probabil de acolo glumele care au mai salvat din plictiseală și m-au făcut să râd. E clar că această carte are un public țintă din care eu nu fac parte. I-am dat 3 stele pe Goodreads, pentru că nu aveam cum să-i dau 2,5 așa că am rotunjit. Iar pentru cei care sunteți supărați rău pe cartea asta și vă întrebați cum de am putut să-i dau așa mult, ei bine, am citit (sau am încercat să citesc, dar nu am putut că mi se sinucideau neuronii) cărți și mai proaste.

    Cam atât pe luna asta. Sper ca în Aprilie să am timp de mai multe cărți și că iepurașul să-mi aducă noi volume pentru biblioteca mea.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu