marți, 5 mai 2015

Am murit, din fericire : Întoarcerea

   Am să încep postare prin a vă ruga să nu dați cu pietre că eu și recenziile nu prea ne înțelegem, adică nu mă pricep să le fac. Totuși din când în când mai dau și eu de câte o carte care mă dă pe spate și simt nevoia să împărtășesc cu toată lumea revelația mea. 
   Dacă ești fan fantasy sau urban-fantasy(așa ca mine) sigur ai auzit măcar vorbindu-se de această carte. E relativ nouă, a apărut pe piață anul trecut prin noiembrie(sper să nu mă înșel). Oricum dacă nu ai auzit de ea, îți spun eu despre ce e vorba și de ce nu ar trebui să o ratezi. Eu am citit-o prin luna martie, dar din lipsa timpului liber abia acum am ajuns să-mi spun și eu părerea.


Theo Anghel - Am murit, din fericire; Întoarcerea 

Cartea se poate comanda aici.

   Tânăra Oriana moare într-un accident, chiar în ziua nunții ei. Pentru oricine, acesta ar părea sfârșitul. Nu și pentru ea. Se întoarce ca recuperator de suflete, însă nu la vechea viață și familie, pentru care trebuie să rămână moartă, ci la una cu totul nouă. Răsfățul  și confortul, considerate garantate mai înainte, se duc acum pe Apa Sâmbetei. Va trebui să lupte pentru a-i salva pe ceilalți, dar și pe sine. Apar noi prieteni, noi dușmani și… prima iubire?
   Există viață după moarte? Unii vor spune da, alții că nu. Dar există un răspuns la care cu siguranță nu v-ați gândit.
   Există recuperatorii de suflete. Smulși din existențele lor, sunt aruncați în altele, neîntrebați de nimeni, fără să li se ceară acceptul. Trebuie doar să se supună legilor celor de Dincolo. Iar unii aleg răzvrătirea…



   Romanul o are în prim plan pe Oriana, o tânără de 19 ani care se pregătește de cea mai frumoasă zi din viața ei: ziua nunții. Doar că, așa cum aflăm și din sinopsis, aceasta suferă un accident și moare. (frumos început, nu?) Astfel Oriana află răspunsul la eterna întrebare: există viață după moarte? Se pare că da, căci Oriana se întoarce din nou pe pământ ca recuperator de suflete.
  Deși pare a fi o fată cu suflet mare aflăm pe parcurs că Oriana a făcut și lucruri rele în timpul vieții. Oriana a luat câteva decizi ce i-au rănit pe cei dragi ei. A fost egoistă, și-a văzut doar propriul interes și a făcut tot posibilul pentru a se căsători cu Damir, un tip pe care îl iubea și verișoara ei, Elena.


   Oriana se va întoarce înapoi în Chaos (lumea noastră) unde va avea de înfruntat diverse provocări pentru a-și demonstra abilitățile de recuperator. Astfel personajul principal se trezește înapoi în lumea din care a plecat. I se dă și o locuință, un apartament prăpădit, iar pentru a nu fi singură, Oriana, primește doi îngeri: pe Ama din partea Raiului și Abel din partea Iadului. Aceștia au primit sarcina de-a o îndruma pe Oriana fie spre întuneric, fie spre lumină, dar în final doar de ea va depinde ce cale va alege.


   Pentru ca totul să meargă conform planului, Oriana nu are voie să le spună oamenilor pe care îi întâlnește cu ce se ocupă, iar cel mai important: nu are voie să contacteze pe nimeni din viața ei anterioară.
   În blocul în care locuiește Oriana o cunoaște pe Mati. La început relația lor nu pare a duce spre o prietenie veșnică, dar pe parcurs cele două fete ajung să se cunoască și să se ajute reciproc. Oriana o deșteaptă pe Mati și îi arată adevărata față a iubitului ei, iar Mati îi face rost Orianei de un loc de muncă, căci până și recuperatorii au nevoie de mâncare pentru a trăi. Pe lângă faptul că Oriana trebuie să se descurce cu treburile de zi cu zi, mai are de îndeplinit și misiuni atunci când ceasul ei se activează.


  Un personaj interesant(și care sper să apară și în volumele viitoare) e Marc. Din spusele îngerilor aflăm că Mark a ales partea întunecată și că îngerul lui bun l-a părăsit. Nu știu de voi, dar eu am așa un "soft spot for bad boys", deci era inevitabil să mă îndrăgostesc de tipul acesta.

Sincer, eu nu mai am răbdare până la apariția următorului volum. Îmi doresc să aflu mai multe despre Oriana, despre Mati, despre Marc, dar și despre cei doi îngeri Abel și Ama, a căror relație e de-a dreptul delicioasă. Nu cred că am întâlnit două personaje care să fie atât de opuse, dar care să se completeze atâte de bine cum sunt aceștia doi. Oriana chiar bănuiește că la un moment dat a fost ceva între ei, dar nu aflăm exact din primul volum. Am o mulțime de întrebări și sunt curioasă ce cale va alege Oriana. Va merge spre lumină sau spre întuneric?


Recomand cartea asta tuturor. E atât de bună încât sper să aibă încă zece părți, să nu se termine niciodată. E prea bună! I-am dat 5 stele pe Goodreads, iar dacă era posibil i-aș fi dat 1000.

7 comentarii:

  1. Ador cartea asta!!! A doua carte pe care o ador este Ultimul avanpost - despre care încă mai sper să scriu trei cuvinte :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că mă înțelege cineva când vine vorba de această carte. :))

      Ștergere
  2. Pentru inceput, chiar te descurci. ;)
    Important e sa-ti impartasesti cu noi impresiile lasate de carte, care mi se pare tentanta deja! ^_^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc Andreea :D
      Mi se pare atât de greu să vorbesc despre o carte care mi-a plăcut. Am senzația că oricâte lucruri aș zice tot nu ar fi suficient cât să o descriu cum trebuie.

      Ștergere
    2. Cunosc sentimentul! Dar na, trebuie sa avem parte si de asemenea lecturi care sa ne intoarca pe dos. :D

      Ștergere
  3. Mulțam fain di tăt, Lavinia!
    Recenzia e DELICIOASĂ! Dacă n-aș fi scris eu însămi cartea asta, aș fi fugit imediat la librărie. :D
    Un soi de explicație a ciudatei relații dintre Ama și Abel va apărea în volumul 3. Iar Marc...of!... n-are cum să nu mai apară. If you know what I mean :)))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I know what you mean :)) (ce bine)
      ...mai e prea mult timp de asteptat pana apare urmatorul volum.

      Ștergere